Često postavljana pitanja
Sustainability
- Šta je ESG?
- Koje teme iz oblasti zaštite životne sredine pokriva ESG?
- Koje teme iz oblasti društvene odgovornosti pokriva ESG?
- Koji su kriterijumi ESG upravljanja?
- Kako Banca Intesa doprinosi zaštiti životne sredine?
- Na koji način Banca Intesa podržava društvenu odgovornost?
- Kako je banka doprinela kriterijumu korporativnog upravljanja?
- Kako ja mogu da pomognem?
- Kojim organizacijama mogu da doniram?
- Zašto baš ove dve organizacije?
- Kako Banca Intesa ad Beograd implementira ESG principe u svoje poslovne strategije?
Šta je ESG?
ESG (Environmental, Social and Governance) je skup principa koje kompanije koriste za usklađivanje korporativne politike sa konceptima održivog razvoja u oblastima zaštite životne sredine, društveno odgovornog poslovanja i korporativnog upravljanja.
Koje teme iz oblasti zaštite životne sredine pokriva ESG?
- Dekarbonizaciju i smanjenje emisije CO2
- Upravljanje klimatskim promenama
- Održive izvore energije
- Energetsku efikasnost
- Mere smanjenja zagađenja vode i vazduha
- Dugoročnu zaštitu biodiverziteta
- Održivost u upravljanju prirodnim resursima
- Upravljanje otpadom
Koje teme iz oblasti društvene odgovornosti pokriva ESG?
- Ljudska prava
- Bezbednost i zdravlje na radu
- Prevenciju diskriminacije
- Zaštitu privatnosti i ličnih podataka
- Doprinos društvenoj zajednici
- Socijalnu pravdu
- Zanemarivanje dece i prevenciju dečijeg rada
- Prevenciju uznemiravanja i zlostavljanja
- Očuvanje kulturnog nasleđa
- Upravljanje lancem vrednosti (lancem dobavljača, partnerima u zajednici)
Koji su kriterijumi ESG upravljanja?
Governance je princip koji pored korporativnog, pokriva i upravljanje kategorijama „E“ i „S“, odnosno očuvanjem životne sredine i društveno odgovornim poslovanjem. On definše mehanizme donošenja odluka u organizacijama, standarde i pravila internih procesa, kao i strateški nadzor nad potencijalnim rizicima u poslovanju, a obuhvata kriterijume poput:
- Strukture korporativnog upravljanja
- Izbegavanja situacija u kojima dolazi do konflikta interesa pri donošenju odluka
- Transparentnosti u izveštavanju
- Poslovanja u skladu sa svim zakonskim propisima
- Primene etičkih standarda u poslovanju
Kako Banca Intesa doprinosi zaštiti životne sredine?
- Radom na unapređenju i poboljšanju kreditnih politika i uslova kreditiranja
- Adaptacijom sistema upravljanja rizicima
- Razvojem proizvoda namenjenih „zelenoj transformaciji“ – unapređenju energetske efikasnosti, efikasnijem korišćenju obnovljivih izvora enegije, poboljšanju sistema upravljanja otpadom
- Korišćenjem posebnog fonda za finanasiranje projekata iz oblasti „cirkularne ekonomije“
- Pružanjem direktnog doprinosa zajednici u vidu donacija za zaštitu biodiverziteta
- Smanjenjem potrošnje energije – primenom akcionog plana za optimizaciju potrošnje električne energije u poslovnim prostorijama
- Kroz partnerstva i ekološke incijative
Na koji način Banca Intesa podržava društvenu odgovornost?
- Incijativama koje doprinose razvoju inkluzivnog radnog okruženja i prihvatanju različitosti
- Razvojem finansijskih proizvoda i obezbeđivanjem posebnih uslova za osetljive društvene kategorije
- Kroz programe finansijske edukacije i mentorstava za mlade
- Uvođenjem opcije Doniraj kroz platni nalog, koja omogućava klijentima da doniraju novac neprofitnim organizacijama
- Razvijenom volonterskom kulturom
- Donatorskim programom
Kako je banka doprinela kriterijumu korporativnog upravljanja?
- Primenom efikasnog i kontrolisanog sistema donošenja odluka
- Obezbeđivanjem javne dostupnosti dokumenata finansijskog izveštavanja
- Kreiranjem stroge i ažurne strukture akata internog upravljanja
- Organizovanjem obuka i treninga o načinima za sigurno i bezbedno upravljanje podacima za zaposlene
- Primenom najviših etičkih standarda u poslovanju
- Pružanjem smernica za sprečavanje korupcije
Kako ja mogu da pomognem?
Kroz opciju Doniraj u našoj aplikaciji mobilnog bankarstva možete da zaokružite iznos transakcije na uplatnici i razliku donirate nekoj od humanitarnih organizacija sa liste.
Kojim organizacijama mogu da doniram?
- SOS Dečija sela Srbija je nevladina, humanitarna i neprofitna organizacija osnovana 2004. godine. Posvećena je poboljšanju kvaliteta života dece i mladih bez roditeljskog staranja, osnaživanju porodica u riziku, ekonomskom osamostaljivanju mladih iz ranjivih grupa, kao i pružanju pomoći u urgentnim situacijama lokalnom stanovništvu i izbeglicama kroz različite vidove podrške.
- WWF (World Wide Fond for Nature) je međunarodna nevladina organizacija, osnovana 1961. koja radi na polju očuvanja biodiverziteta kao i smanjenja ljudskog uticaja na životnu sredinu. Ovo je najveća svetska organizacija za zaštitu prirode koju podržava preko 5 miliona ljudi širom sveta.
Zašto baš ove dve organizacije?
Želeli smo da našim klijentima obezbedimo mogućnost da svoj doprinos usmere ka ostvarenju dva podjednako važna cilja – zaštiti životne sredine i socijalnoj inkuziji osetljivih društvenih kategorija. Doniranjem novca organizacijama WWF i SOS Dečija sela Srbije čuvamo i razvijamo ono što nam je najvažnije, decu i svet koji će ostati iza nas. Višedecenijskim angažovanjem, ove dve fondacije su ostvarile neverovatne rezultate i prikupile sredstva koja su promenila živote svih nas.
Kako Banca Intesa ad Beograd implementira ESG principe u svoje poslovne strategije?
Posredan ekološki uticaj, kao i društveni značaj i odgovornost koju, kao vodeća banka na tržištu, imamo prema zajednici u kojoj živimo i poslujemo, bitno utiču na našu investicionu politiku, odnosno na kriterijume na bazi kojih kreiramo proizvode, ali i analiziramo rizike finansiranja.
Implementirajući ESG standarde u procese finansiranja, podržavamo poslovne modele i koncepte koji na adekvatan način tretiraju životnu sredinu, unapređuju cirkularnost domaće ekonomije, a ne zanemaruju ni socijalna pitanja kao elemente strateškog razvoja, i na taj način pružaju pozitivan doprinos društvu.
Imajući sve to u vidu, ESG principi će sve više biti integrisani, ne samo u investicionu analizu i unapređenje procesa upravljanja rizicima, već i u razvoj portofija proizvoda za sve segmente klijenata, kao i poslovnih strategija usmerenih na zaposlene, lance dobavljača, partnera, lokalnu zajednicu i dr.