U skladu sa propisima Narodne banke Srbije i principima odgovornog poslovanja, za naše klijente počinjemo sa primenom Odluke o olakšicama u otplati kredita od 15.10.2025. godine. Odluka je objavljena u Službenom glasniku RS, broj 78, dana 12. septembra 2025. godine, (u daljem tekstu: „Odluka“).
Odluka definiše uslove, kriterijume i način primene mera kojima treba da se olakša otplata kredita u situacijama kada tokom ugovornog odnosa nastupe okolnosti koje korisnika fizičko lice, preduzetnika ili poljoprivrednika (u daljem tekstu: korisnik) dovode u teško imovinsko stanje, odnosno druge značajne okolnosti na koje korisnik ne može da utiče, uz poseban osvrt na lične okolnosti korisnika.
- gubitak posla (priložiti dokaz o nezaposlenosti);
- značajan pad prihoda (priložiti poslednje tri isplatne liste, ukoliko ne dobijate celokupni iznos zarade na račun kod Banca Intesa ad Beograd (u daljem tekstu: Banka));
- teška bolest ili teška povreda koja dovodi do umanjenja radne sposobnosti;
- teška bolest člana porodice;
- smrt člana porodice (priložiti Izvod iz matične knjige umrlih);
- razvod, u slučaju kada je bivši supružnik sadužnik/jemac po ugovoru o kreditu (priložiti Potvrdu o slobodnom bračnom stanju);
- druge okolnosti koje mogu dovesti u teško imovinsko stanje, odnosno druge bitne okolnosti na koje korisnik ne može da utiče.
Na osnovu navedenih okolnosti, možete zahtevati sledeće olakšice, primera radi, ali ne ograničavajući se na njih:
- produženje roka otplate uz smanjenje mesečne obaveze;
- promena načina otplate dugovanja, promena vrste ugovora ili promena valute u kojoj je izražena obaveza, ako obaveza nije izražena u dinarima;
- odloženo plaćanje celokupnog iznosa duga, kamate, glavnice, za određeni period uz ili bez obračuna kamate;
- delimična otplata duga uz produženje roka otplate za ostatak duga.
Zahtev za olakšicu u otplati kredita možete podneti:
- U vama najbližoj ekspozituri Banke
- Elektronskom poštom: slanjem imejla na adresu zahtevi_kc@bancaintesa.rs, uz Naslov (Subject) Zahtev za olakšicu u otplati kredita. Potrebno je priložiti svu neophodnu dokumentaciju, u skladu sa vrstom okolnosti, kao i popunjen i potpisan Zahtev za odobravanje olakšica (skeniranu kopiju ili potpisan kvalifikovanim elektronskim potpisom), koji možete preuzeti OVDE. Pre podnošenja zahteva potrebno je da na svom platnom računu obezbedite sredstva za pribavaljanje izveštaja Kreditnog biroa, u minimalnom iznosu od 246 RSD.
Podaci o ličnosti koje dostavite elektronskom poštom ili u ekspozituri biće obrađivani u skladu sa Informacijom o obradi podataka o ličnosti. Smatraće se da ste dostavom podataka elektronskom poštom potvrdili da vas je Banka upoznala sa obradom podataka o ličnosti u skladu sa Informacijom o obradi podataka o ličnosti.
Odluka će biti doneta u roku od 30 dana od dana prijema potpunog i urednog zahteva i o tome ćete biti obavešteni pisanim putem.
Na obaveze korisnika po osnovu kredita odobrenih u okviru garantne šeme Republike Srbije ili s garancijom međunarodnih finansijskih institucija, kao i po osnovu subvencionisanih kredita, olakšice iz ove Odluke se mogu primeniti samo uz prethodnu saglasnost davalaca garancije, odnosno subvencije. Rok za donošenje odluke se može produžiti za 15 dana ukoliko davalac garancije ili subvencije za kredit ne dostavi Banci saglasnost za odobrenje olakšice u propisanom roku.
Ako je zahtev nepotpun ili neuredan, Banka će vas u roku od tri radna dana od dana prijema takvog zahteva obavesti i dati vam uputstva kako da zahtev dopunite, odnosno uredite.
Pri donošenju odluke o tome da li će vam ponuditi određenu olakšicu, Banka nije ograničena isključivo zahtevom u pogledu vrste olakšice i zahtevanih uslova.
Banka može ponuditi i drugu vrstu olakšice koju oceni kao adekvatniju u konkretnom slučaju.
Ako u zahtevu, docnijoj komunikaciji ili prigovoru Komisiji insistirate na primeni određene olakšice, Banka može da zahteva od vas dodatno sredstvo obezbeđenja kako bi tu olakšicu primenila.
Banka može odbiti zahtev u sledećim slučajevima:
- ako oceni da okolnost koju korisnik navodi kao razlog za podnošenje zahteva za odobrenje olakšice ne odgovara iznad navedenim , kao i
- ako oceni da ta okolnost neće značajno uticati na sposobnost korisnika da redovno otplaćuje kredit.
U slučaju iz tačke 2, ukoliko se radi o stambenom kreditu koji je obezbeđen hipotekom nad stambenom nepokretnošću (kuća ili stan) u kojoj stanujete, a nastupile su okolnosti iz odeljka I iznad, tačke 1. do 6, Banka će vam omogućiti pauzu u otplati kredita u trajanju od najmanje dva meseca, pri čemu u tom periodu neće obračunavati kamatu na dospele obaveze, ali ima pravo da obračunava ugovorenu redovnu kamatu na preostali iznos glavnice.
Ukoliko Banka odbije olakšicu ili na nju ne odgovori u propisanom roku, obavestiće Vas pisanim putem, uz obrazloženje odluke, na koju možete podneti prigovor Komisiji Banke za olakšice (u daljem tekstu: Komisija), u roku od 10 dana od dana prijema odluke o odbijanju, odnosno od isteka roka za odgovor.
Prigovor se podnosi na imejl adresu Banke: kontakt@bancaintesa.rs ili popunjavanjem kontakt forme na internet stranici Banke.
Komisija donosi odluku o prigovoru i dostavlja je u roku od 30 dana od dana prijema prigovora. Izuzetno, rok se može produžiti za 15 dana, ako je potrebno utvrditi dodatne činjenice i okolnosti od značaja za donošenje odluke, o čemu se korisnik obaveštava u propisanom roku.
Komisija može usvojiti prigovor, odnosno može preinačiti odluku, pri čemu nije vezana isključivo podnetim zahtevom. Komisija Vam može ponuditi određenu olakšicu, odnosno može ponuditi drugačiju olakšicu ili pod drugačijim uslovima u odnosu na olakšicu koja vam je prethodno ponuđena.
U vezi sa odlukom Komisije, kao i u slučaju da Komisija ne odluči o zahtevu u propisanom roku, imate pravo da podnesete pritužbu Narodnoj banci Srbije.
Pritužbu možete podneti u pisanoj formi:
- poštom na adresu Narodna banka Srbije, Sektor za zaštitu korisnika finansijskih usluga, Nemanjina 17, 11000 Beograd ili Poštanski fah 712, 11000 Beograd.
- putem internet prezentacije Narodne Banke Srbije, na LINKU.
Narodna banka Srbije u postupku po pritužbi ispituje isključivo da li se Banka pridržavala propisa u pogledu procedure u vezi sa zahtevom i u tom postupku ne može da naloži Banci da vam odobri bilo koju olakšicu.
Za dodatne informacije posetite sajt Narodne banke Srbije.