• Nema predloga

Bezbedno koristite svoje platne kartice

banca intesa saveti za bezbedno placanje karticana pin kod sigurnosne preporuke
Preporuke za bezbedno korišćenje platnih kartica
  • Po prijemu kartice u ekspozituri Banke, karticu obavezno potpišite, jer je nepotpisana kartica nevažeća.
  • U slučaju gubitka ili krađe kartice pozovite broj 011/3010-160, koji Vam je na raspolaganju 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji.
  • Banka nikada neće preko telefona, imejla, društvenih mreža ili na bilo koji drugi način tražiti da joj dostavite PIN i broj svoje platne kartice ili numerički kod koji se koristi za potpis transakcije platnom karticom preko interneta.
  • Prilikom korišćenja kartice u inostranstvu, ukoliko imate registrovan broj mobilnog telefona u banci, za svaku obavljenu transakciju dobićete SMS obaveštenje.
Čuvanje PIN-a i kartice

Čuvanje PIN-a i kartice

PIN broj predstavlja vaš lični identifikacioni broj i sadrži četiri cifre. PIN služi za autorizaciju plaćanja na prodajnim mestima, kao i prilikom podizanja novca na bankomatu.

Nikada nemojte da zapisujete PIN ili ga držite zajedno sa karticom. PIN broj zapamtite, a kovertu uništite. Ukoliko smatrate da je neko saznao koji je PIN vaše kartice, obratite nam se preko Kontakt centra ili u najbližoj ekspozituri.

Zaštita prilikom plaćanja na prodajnim mestima

Zaštita prilikom plaćanja na prodajnim mestima

  • Zaštite rukom tastaturu prilikom unosa PIN-a u cilju dodatne privatnosti;
  • PIN broj unesite lično na POS terminal. Nikada ne govorite svoj PIN broj trećem licu čak ni kada trgovac to zahteva od vas;
  • Ne dozvolite da lice koje vrši naplatu odnese karticu van vašeg vidokruga;
  • Obratite pažnju na način na koji trgovac postupa s vašom karticom i ne dozvolite da karticu provlači kroz dodatne uređaje bez obzira na potencijalno objašnjenje koje bi zaposleni na prodajnom mestu mogao da ima;
  • Ako obavljate beskontaktno plaćanje, prinesite lično karticu uređaju, jer nema potrebe da je dajete prodavcu;
  • U slučaju bilo kakve sumnje u način postupanja sa Vašom platnom karticom, pozovite Kontakt centar banke kako biste se posavetovali o eventualnoj blokadi i zameni kartice.
Zaštita prilikom podizanja novca na bankomatima

Zaštita prilikom podizanja novca na bankomatima

Proces podizanja gotovog novca na bankomatu započinje ubacivanjem kartice u bankomat, nakon čega birate jezik i unosite svoj PIN. Nakon toga, pratite uputstva na ekranu. Bankomati Banca Intesa ovu transakciju obavljaju tako što prvo isporuče novac, a nakon toga platnu karticu. Za preuzimanje novca i kartice imate po 30 sekundi. Ukoliko ne podignete novac ili karticu u ovom roku, bankomat će ih zadržati. U tom slučaju, obratite se zaposlenima u ekspozituri ili pozovite Kontakt centar Banke.

Prilikom podizanja gotovog novca na bankomatu:

  • Ukoliko niste sigurni kako se koristi bankomat potražite korisničko uputstvo za korišćenje bankomata ili se obratite zaposlenima u bilo kojoj ekspozituri Banke i mi ćemo vam obezbediti sve neophodne informacije i uputstva.
  • Nikada ne tražite pomoć prolaznika, tj. nemojte da dajete svoju karticu i PIN broj nepoznatim licima kako bi obavili transakciju umesto vas.
  • Obratite pažnju na izgled bankomata. Ukoliko uočite neke dodatne uređaje ili oštećenja na bankomatu, obratite se zaposlenima u ekspozituri ili pozovite Kontakt centar Banke.
  • Rukom zaštitite tastaturu prilikom unošenja PIN broja. U slučaju da se u neposrednoj blizini nalazi osoba čije vam ponašanje deluje sumnjivo, savetujemo vam da joj predložite da izvrši svoju transakciju pre vas, i tek pošto se osoba udalji od bankomata pristupite obavljanju transakcije.
  • Kada uspešno završite transakciju, odložite novac, karticu i slip i tek tada se udaljite od bankomata.
Chat