• Nema predloga

Zaštitite svoje podatke i novac

Opšte preporuke

Osim toga što se sa izuzetnom pažnjom odnosimo prema podacima naših klijenata i primenjujemo najviše bezbednosne standarde u poslovanju, pozivamo vas da i vi upoznate moguće načine zloupotrebe i uz naše savete i preporuke sprečite da do njih dođe.

Komunikacija s bankom

Komunikacija s bankom

Zaštitite se od onih koji se predstavljaju kao zaposleni Banca Intesa (na internetu ili preko telefona) i od vas zahtevaju podatke koje nakon toga mogu upotrebiti na neovlašćen način.

PAŽNJA:

Treće lice vas može kontaktirati telefonom i od vas zahtevati podatke kao što su npr. korisničko ime, lozinka, PIN, podatke s platne kartice (broj u kombinaciji s datumom važenja) koje nakon toga može upotrebiti na neovlašćen način.

Takođe, može vas kontaktirati i preko imejla ili SMS-a i tražiti vam poverljive podatke. Ove poruke su, grafički i sadržajno, vrlo slične onima koje koristite u komunikaciji s bankom ili drugim institucijama, i za cilj imaju da od vas ukradu poverljive i osetljive podatke i izvrše lažne finansijske transakcije i prevaru.

NAPOMENA:

Predstavnici Banke, nikada neće zahtevati od vas preko SMS-a, telefona, imejla, društvenih mreža ili drugih vidova komunikacije, da unesete ili saopštite sigurnosne kredencijale (lozinke i PIN-ove za internet/mobilno bankarstvo ili platne kartice).

Primeri pokušaja prevare

BANCA INTESA S VAMA KOMUNICIRA PREKO

SAVETI

  • Molimo vas da ukoliko dobijete imejl, SMS ili telefonski poziv od lica koje se predstavlja kao zaposleni u Banca Intesa i koje od vas zahteva poverljive podatke, kao što su korisničko ime, lozinka, PIN, podatke s platne kartice (broj u kombinaciji s datumom važenja), odmah se obratite kontakt centru Banca Intesa pozivom na broj telefona 011/310 88 88 ili najbližoj ekspozituri.
  • Sve imejl poruke koje vam prosledi Banca Intesa a odnose se na finansijske podatke (kao što su izvodi, prilivi...), biće upućene s adrese mail@bancaintesa.rs i digitalno potpisane.
  • Preporučujemo vam da ne otvarate imejl poruke od nepoznatih pošiljalaca i da budete posebno obazrivi ukoliko poruku dobijete od navodno finansijske institucije, državne institucije ili neke druge agencije koja zahteva podatke o vašem nalogu, računima ili platnim karticama, odnosno verifikaciju naloga ili kredencijale (korisničko ime, lozinka, PIN) koje koristite za pristup uslugama digitalnog bankarstva Banke. Otvaranje datoteka iz priloga imejla ili pristup linkovima iz sumnjivih imejlova može zaraziti vaš računar malicioznim softverom i omogućiti hakerima potpunu kontrolu nad podacima.
  • Preporučujemo vam da nikada ne odgovarate na sumnjive imejlove i da kontaktirate pošiljaoca putem drugog komunikacionog kanala (telefon, Viber...), ukoliko sumnjate u njegovu legitimnost.
  • Obratite pažnju na sadržaj poruke koju primite – da li je adresa pošiljaoca tačna; da li su brojevi telefona u poruci ispravni i da li odgovaraju pošiljaocu; da li postoje slovne greške ili je možda sadržaj poruke preveden kroz neki od servisa za prevod teksta (npr Google translate); da li postoje greške u nazivu banke / institucije, da li poruka sadrži ultimatume i upozorenja tipa „Ako ne uradite zahtevano blokiraće vam račun / karticu / pristup online bankarstvu“ i slično; da li poruka sadži sumnjive priloge i linkove koje niste očekivali.
  • Linkove za sajt Banca Intesa i link za pristup Intesa Online elektronskom bankarstvu unesite u markere (Bookmarks) vaših internet pretraživača i pristupajte ovim sajtovima preko markera, a nikako preko linkova iz sumnjivih imejl poruka.
  • Instalirajte softvere za antivirus i firewall, kao i za detekciju Spyware i Malware. Redovno ažurirajte ove softvere.
  • Redovno instalirajte i ažurirajte operativni sistem vašeg računara i ključne aplikacije.
  • Proverite podešavanja vašeg internet pretraživača i odaberite minimum srednji nivo bezbednosti.
Korišćenje nebezbedne WiFi mreže

Korišćenje nebezbedne WiFi mreže

Bežična mreža (WiFi) potencijalno može da obezbedi „otvorena vrata“ vašem računaru i omogući zloupotrebu podataka. Iz tog razloga vas molimo da se pridržavate sledećih saveta:

  • Za pristup računaru, društvenim mrežama, imejlu, internet portalima,... kreirajte „jaku“ lozinku sa što više karaktera koji obuhvataju kombinaciju s barem jednim velikim slovom, ciframa i specijalnim karakterima. Gde god je to moguće, koristite dvofaktorsku autentifikaciju (npr. Gmail Two-Step Authentication).
  • Izbegavajte upotrebu vašeg imena i datuma rođenja, kao i vaše dece ili supružnika, prilikom kreiranja korisničkog imena i lozinke.
  • Preporučujemo vam da svoju lozinku nikada ne delite s trećim licima, kao i da je periodično menjate.
  • Izbegavajte upotrebu pomagala za automatsko logovanje, koja čuvaju korisničko ime i lozinku.
Korišćenje interneta

Korišćenje interneta

Korišćenjem tehnika socijalnog inženjeringa nepoznato lice može preuzeti vaš digitalni identitet i zato je važno da se pridržavate sledećih preporuka:

  • Za pristup računaru, društvenim mrežama, imejlu, internet portalima,... kreirajte „jaku“ lozinku sa što više karaktera koji obuhvataju kombinaciju s barem jednim velikim slovom, ciframa i specijalnim karakterima. Gde god je to moguće, koristite dvofaktorsku autentifikaciju (npr. Gmail Two-Step Authentication).
  • Izbegavajte upotrebu vašeg imena i datuma rođenja, kao i vaše dece ili supružnika, prilikom kreiranja korisničkog imena i lozinke.
  • Preporučujemo vam da svoju lozinku nikada ne delite s trećim licima, kao i da je periodično menjate.
  • Izbegavajte upotrebu pomagala za automatsko logovanje, koja čuvaju korisničko ime i lozinku.
Korišćenje aplikacija na mobilnom telefonu

Korišćenje aplikacija na mobilnom telefonu

Neovlašćenim pristupom vašem telefonu nepoznato lice može zloupotrebiti podatke s uređaja. 

Molimo vas da u najkraćem roku Banci prijavite svaki gubitak, krađu, zloupotrebu, promenu ili gašenje mobilnog pretplatničkog broja ili tableta preko kog koristite sredstva za identifikaciju (autentifikaciju) i Intesa Mobi uslugu mobilnog bankarstva.

Takođe, vrlo je važno da:

  • Obezbedite svoj mobilni telefon ili tablet s pristupnom šifrom i aktivirate opciju šifrovanja / enkripcije podataka na uređaju.
  • Izbegavate korišćenje nebezbednih WiFi mreža, kao što su otvorene i javne WiFi mreže, prilikom pristupanja Intesa Online i Intesa Mobi uslugama elektronskog i mobilnog bankarstva. Umesto toga, ukoliko niste u dometu bezbedne WiFi mreže, preporučujemo vam da koristite mobilnu mrežu za prenos podataka.
  • Instalirate antimalware softver na vaš mobilni uređaj.
  • Isključite Bluetooth i NFC kada ih ne koristite.
Gubitak podataka na računaru

Gubitak podataka na računaru

Nepažnjom korisnika zlonamerni softver (ransomware ili cryptolocker) može da se instalira na računar i šifruje sve podatke na računaru, i na taj način korisniku onemogući pristup. Da vam se to ne bi desilo, savetujemo sledeće:

  • Instalirajte na svoj računar adekvatne bezbednosne programe, antivirus i firewall softver i redovno ih ažurirajte.
  • Kada vam stigne pošta koju niste očekivali, a u poruci se nalazi link ili prilog, kontaktirajte pošiljaoca preko drugog komunikacionog kanala ukoliko sumnjate u njegovu legitimnost.
  • Preporučujemo vam da budete obazrivi prilikom preuzimanja besplatnih programa, kao i da proverite preko interneta njihovu legitimnost i iskustva drugih korisnika.
  • Ukoliko primetite da je prilikom posete nekom internet sajtu inicirano preuzimanje nepoznatog fajla, prekinite proces preuzimanja i napustite taj sajt.
  • Redovno kreirajte rezervne kopije (back-up) podataka sa Vašeg računara i čuvajte ih na lokaciji koja nije dostupna napadaču (npr. eksterni hard disk).

Banca Intesa koristi „kolačiće“ kako bi vam obezbedila što kvalitetnije korisničko iskustvo prilikom pretraživanja sajta, kao i prikazivanja personalizovanog sadražaja.
Za više informacija kliknite na Postavka kolačića. (POLITIKA PRIVATNOSTI)