ODRŽIVI RAZVOJ

Finansijska pomoć kada je mladim majkama to najpotrebnije

Novi proizvod Intesa Sanpaolo pruža ciljanu podršku novopečenim majkama i roditeljima. Alice Grittini, Menadžerka održivosti i Direktorka za održivi razvoj u Sektoru međunarodnih podružnica, objašnjava kako je to još jedan stepenik ka ostvarenju cilja Grupe da postane vodeća svetska banka u pogledu uticaja

30/05/2023

Revolucionarni Intesa Sanpaolo program koji pomaže novopečenim majkama se proširio kroz Grupu na Istočnu Evropu i Egipat.

Ovaj novi kreditni proizvod, usmeren na novopečene majke, je predviđen za pokrivanje troškova tokom prve tri godine roditeljstva, kao što su troškovi jaslica, vrtića ili dadilja.

Inspirisan najboljim praksama i politikama matične grupacije koja ga podržava, mamma@work (mama na poslu) pomaže ženama u posebnom momentu u njihovim životima – kada moraju da izbalansiraju svoje vreme između rada i majčinstva.

Proizvod je naročito koristan za žene koje oko sebe nemaju porodičnu mrežu pa će im biti potrebna spoljašnja podrška u vezi sa troškovima brige o detetu.

Originalna ideja programa mamma@work je bila osmišljavanje finansijskog rešenja sa niskim kamatnim stopama i naknadama koje je lako dostupno novopečenim majkama.

Verzija koju nude međunarodne banke-podružnice Intesa Sanpaolo, takođe obuhvata savete i finansijsku edukaciju. Kredit je osmišljen tako da se isplaćuje vremenom, progresivno, čime se finansijske potrebe pokrivaju kada nastanu.  

"Znamo da su novopečene majke često u teškim situacijama – naročito tokom prvih meseci nakon rođenja deteta – jer se suočavaju sa većim troškovima, ograničenjem njihove autonomije iz ekonomske perspektive"

Alice Grittini, Menadžerka održivosti i Direktorka za održivi razvoj, Sektor međunarodnih podružnica, Intesa Sanpaolo

“Ja sam majka dvoje dece,” kaže Grittini. “I mogu reći da ste tokom porodiljskog bolovanja, kada dobijate mali procenat svoje plate, ekonomski zavisni.“

“Znamo da su novopečene majke često u teškim situacijama – naročito tokom prvih meseci nakon rođenja deteta – jer se mogu suočiti sa većim troškovima, ograničenjem njihove autonomije iz ekonomske perspektive.“

“Možda je vaš izbor da ostanete kod kuće i vodite računa o vašoj deci umesto da pokušate da to ukombinujete sa radnim aspektima vašeg života. Mogućnost pristup kreditu pod posebnim uslovima je prava podrška onim ženama koje žele da zadrže svoju nezavisnost.”

Od Italije za svet

Od kada je ovaj proizvod prvi put pokrenut, širio se na više teritorija u okviru sistema Intesa Sanpaolo Grupe, a sada se prostire širom Istočne Evrope i u Egiptu.

Umesto istovetnog proizvoda za različite potrebe, njegov naziv i karakteristike se razlikuju od zemlje do zemlje u kojima je proizvod prisutan.

“Svakoj banci smo ostavili mogućnost da prilagođava program mamma@work, kako bi proizvod bio usklađeniji sa konkretnim lokalnim potrebama,” kaže Grittini.

To znači da ima nekoliko varijacija. Na određenim tržištima, na primer, koristi se kao podrška novopečenim roditeljima a ne samo majkama. Na nekim drugim, predstavlja podršku svim ženama u određenom trenutku.

Borba protiv ekonomskog nasilja širom sveta

Lokalizovane verzije programa mamma@work su pokrenute kroz kampanju koja ističe štetu koju ekonomsko nasilje izaziva i obuhvata slike žena sa svih geografskih područja.

“Želeli smo da kampanja bude prepoznatljiva za sve žene, kako bi se same prepoznale,” kaže Grittini.

Prema Evropskom institutu za rodnu ravnopravnost, termin ekonomsko nasilje se odnosi na “bilo koji postupak ili ponašanje koje izaziva ekonomsku štetu određenom pojedincu”. Može biti u formi ograničenja pristupa finansijskim resursima, obrazovanju ili tržištu rada, ili nepoštovanja ekonomskih obaveza, kao što je alimentacija.

Sve u svemu, to pre svega pogađa žene – a prema Alice Grittini, banke mogu igrati važnu ulogu u suzbijanju takvih pojava. “Naša banka može pružiti podršku u tim veoma teškim situacijama,” kaže ona.

Vodeća svetska banka u pogledu uticaja

Ova inicijativa je primer nekoliko aktivnosti koje su deo plana poslovanja Intesa Sanpaolo Grupe za 2022-25., kroz koje je izdvojeno 25 milijardi evra za socijalno kreditiranje i podršku društvu. Predviđeno je da ove inicijative omoguće Grupi da dostigne status vodeće svetske banke u pogledu uticaja. 

Cilj Grupe je da se izbori sa nekoliko ekonomskih izazova sa kojima se suočavaju žene i svojim sredstvima pomaže finansijsku edukaciju, omogućuje lakši pristup kreditnom kapitalu i osiguravajućim proizvodima, kako bi pomogla osobama koje su ranjivije kada su u pitanju finansijske poteškoće. 

“Podrška ugroženim licima i pružanje pomoći kroz socijalne inicijative je nešto što je duboko ukorenjeno u našoj Grupi,” kaže Grittini. “I ranije smo bili na strani ugroženih lica, kroz posebne proizvode i usluge koji su osmišljeni kao podrška tim licima.

“Prilikom osmišljavanja ove inicijative, svi koji su bili uključeni u program su bili izuzetno emotivno posvećeni. Ovo je uspešna priča – jer se nije ostvarila samo ideja o uticaju, već takođe jer je zabeležen neverovatno visok nivo angažovanja naših kolega, i u matičnoj kompaniji i u podružnicama.”

Više o temi

Cirkularna ekonomija nas može spasiti od pandemijske ekonomske krize
Preobražaj modne industrije pomoću cirkularne ekonomije
Cirkularna ekonomija za hranu: od gorkog okusa do nulte stope otpada

Podelite ovu priču

Chat