Najčešća pitanja klijenata
Preporuka malim preduzećima i preduzetnicima jeste da novčana sredstva odobrena po osnovu dozvoljenog prekoračenja računa koriste u kraćem vremenskom periodu, u slučaju kada planirani priliv po osnovu naplate potraživanja od kupaca kasni, i to pre svega za plaćanje obaveza (npr. PDV-a i drugih dažbina prema državi, obaveza prema zaposlenima, za avansno plaćanje na osnovu kojeg dobijaju određeni rabat, ukoliko očekuju priliv u narednih nekoliko dana i sl.). Time će rešiti problem privremene nelikvidnosti u poslovanju i pravovremeno izmiriti svoje obaveze ili iskoristiti šanse na tržištu i ostvariti dodatni prihod. Prednost dozvoljenog prekoračenja računa jeste što se novčana sredstva koriste prema potrebama klijenta do iznosa koji je odobren, dok se kamata plaća samo na iskorišćena novčana sredstva u toku meseca.
Nakon odobravanja, iznos kredita za obrtna sredstva uplaćuje se na platni račun klijenta jednokratno, dok se otplata vrši u jednakim mesečnim anuitetima. Kredit se odobrava na rok do 24 meseca.
Revolving kredit predstavlja svojevrsni okvir koji klijentu omogućava podizanje novčanih sredstava u zavisnosti od potreba njegovog tekućeg poslovanja i vraćanje sredstava o dospeću prema ugovorenoj dinamici. Rok na koji se revolving kredit odobrava iznosi do 12 meseci, a rok za vraćanje pojedinačnih tranši zavisi od vrste revolving kredita (dinarski ili F/X).
Osnovni kriterijumi koje pravno lice treba da ispuni prilikom apliciranja za kredit u našoj banci jesu sledeći:
• mora da posluje barem 12 meseci da bi apliciralo za dozvoljen o prekoračenje računa, dok je za podnošenje zahteva za kredit potrebno da posluje najmanje 15 meseci;
• potrebno je da u periodu od 12 meseci pre apliciranja za kredit klijent ostvari određeni nivo prihoda ili ukupnog potražnog prometa koji je definisala Banka;
• mora redovno da izmiruje svoje obaveze prema finansijskim institucijama;
• mora da ima prihvatljiv nivo zaduženosti;
• mora da ima uredan izveštaj kreditnog biroa;
• platni račun pravnog lica ne sme biti blokiran duže od pet radnih dana u prethodnih 12 meseci ili ukupno 10 radnih dana u odvojenim blokadama, u periodu od šest meseci pre apliciranja za kredit.
Troškovi odobravanja i realizacije kredita zavise od vrste, iznosa i roka kredita za koji klijent aplicira. Osnovni troškovi su naknada za obradu zahteva i kamata po kreditu. Uz ove troškove, klijent ima i trošak povlačenja kreditnog biroa, menica, uverenja o stanju poreskih obaveza (samo za preduzetnike) i eventualne troškove oko uspostavljanja obezbeđenja po kreditima, ukoliko su zahtevani (procena hipoteke i zaloge od strane ovlašćenih procenitelja banke, troškovi upisa hipoteke/zaloge u Katastar/APR i osiguranje nepokretnosti i zaloge).
Na iznos i rok na koji kredit može biti odobren utiču brojni faktori: kreditna sposobnost klijenta (visina prihoda i urednost poslovanja), broj godina poslovanja klijenta, vrsta, odnosno namena kredita, ponuđena sredstva obezbeđenja, delatnost i sl. Po pitanju iznosa i rokova otplate kredita, trudimo se da maksimalno izađemo u susret potrebama naših klijenata.
Vremenski period potreban za odobravanje kredita u našoj banci uslovljen je vrstom kredita za koji klijent aplicira i zahtevanim instrumentima obezbeđenja po plasmanu. Naravno, zavisi i od toga koliko je potrebno klijentu da prikupi zahtevanu dokumentaciju za traženi kredit. Rok za odobravanje kredita zavisi od date situacije i navedenih informacija.
Business kreditna platna kartica koristi se za plaćanje i podizanje gotovog novca u visini odobrenog limita. Može se koristiti u zemlji (valuta RSD) i inostranstvu (valuta EUR). Kreditnom platnom karticom klijenti najjednostavnije mogu finansirati troškove prevoza, putarina, hotelskih i drugih ugostiteljskih usluga u zemlji i inostranstvu. Klijenti mogu vršiti odloženo plaćanje bez kamate do visine odobrenog limita do 40 dana (celokupna potrošnja u tekućem mesecu dospeva na naplatu tek 10. u sledećem mesecu).
Moguće je dobiti POS terminal od Banke uz mogućnost prihvatanja svih vrsta platnih kartica. Dovoljno je obratiti se savetniku za mali biznis u nekoj od ekspozitura Banca Intesa i zatražiti ponudu za prihvatanje platnih kartica. Uslovi i naknade za prihvatanje platnih kartica zavise od delatnosti kojom se firma bavi, kao i od eventualnog prometa preko POS terminala.
Preko BizMobi aplikacije moguće je vršiti plaćanja u okviru domaćeg platnog prometa, dok za plaćanja u inostranstvu za sada ne postoji opcija.
Prema Odluci Narodne banke Srbije o uslovima i načinu obavljanja menjačkih poslova, Banca Intesa Beograd obaveštava svoje klijente i poslovne saradnike da će u narednom periodu u skladu sa propisanim merama za suzbijanje širenja zarazne bolesti COVID-19 organizovati vebinar - Obuka zaposlenih kod ovlašćenih menjača koji rade sa novčanicama i kovanim novcem koji glase na EVRO.
Tema obuke je "Ručna obrada novčanica, zaštitni elementi novčanica i upoznavanje sa karakteristikama aktuelnih falsifikata". Predviđeno vreme trajanje obuke je tri sata.
Pozivamo sve zainteresovane da se prijave preko našeg formulara.
Nakon popunjenog formulara, dobićete automatsku poruku, čime se potvrđuje prijem Vaše prijave.
Prijavljeni učesnici će dobiti link za pristup na registrovane e-mail adrese sa terminom održavanja vebinara. Navedenim linkovima i obuci se može pristupati sa svih uređaja (računara, mobilnih telefona i tableta) putem ZOOM aplikacije.
Nakon dobijanja potvrde o tačnom terminu, potrebno je da svoje učešće potvrdite uplatom iznosa od 12.000 RSD po polazniku, najkasnije dva dana pre održavanja obuke (pogledajte primer uplatnice).
NAPOMENA: Uplatu kotizacije za obuku potrebno je da izvršite tek nakon što dobijete povratni e-mail od strane Banke sa detaljima vezanim za mesto i vreme održavanja obuke.